در حال حاضر اينستاگرام يکي از محبوب ترين اپليکيشن در بين نوجوانان سراسر جهان مي باشد. بنابراين بررسي و پژوهش در اين زمينه يکي از موضوعات مهم اسـت. هـدف اصـلي پژوهش حاضر شناسايي انگيزه هاي دانش آموزان در استفاده از اينستاگرام به طريقي کيفـي مي باشد. جامع هدف اين پژوهش شامل کلي دانش آموزان دختـر مقطـع متوسـط دوم در منطق دوازده تهران است که از بين آنها 21 دانش آموز بـا اسـتفاده از روش نمونـه گيـري هدفمند انتخاب شده اند. روش جمع آوري اطلاعات در پژوهش حاضر شامل مصـاحبه مـي شود. براي تحليل داده ها از روش تحليل محتوا استفاده شد و نتايج نشان داد که انگيزه هاي دانش آموزان براي استفاده از اينستاگرام شامل تازگي و نوظهور بودن، تشويق دوسـتان، در جريان اخبار و اطلاعات قرار داشتن، اوقات فراغت، تداوم دوستيهاي قـديم و آغـاز روابـط جديد، ابراز خويشتن و فرار از واقعيت مي باشد. در مجموع مي توان گفت که دانش آموزان بنا به دلايل مختلفي از اينستاگرام استفاده مي کنند شناسايي اين انگيزه هـا مـي توانـد گـامي نخست براي توانمند ساختن و هدفمند کردن دانش آموزان در استفاده از اينستاگرام باشد.

اثرات گرايش هنرمندان به اينستاگرام به مثابه يک آلبوم

دانش ,اينستاگرام ,آموزان ,استفاده ,مي ,پژوهش ,دانش آموزان ,از اينستاگرام ,مي باشد ,استفاده از ,پژوهش حاضر
مشخصات
آخرین جستجو ها